Moduli solari bifaciali à doppia onda: Evoluzione tecnologica è novu paisaghju di u mercatu

L'industria fotovoltaica hè in piena rivoluzione in termini di efficienza è affidabilità guidata da i moduli solari bifaciali à doppia onda (comunemente cunnisciuti cum'è moduli bifaciali à doppiu vetru). Sta tecnulugia sta rimodellendu u percorsu tecnicu è u mudellu d'applicazione di u mercatu fotovoltaicu mundiale generendu elettricità assorbendu l'energia luminosa da i dui lati di i cumpunenti è cumbinendula cù i significativi vantaghji di durabilità apportati da l'imballaggio in vetru. Questu articulu realizzerà un'analisi approfondita di e caratteristiche principali, u valore praticu di l'applicazione, è ancu l'opportunità è e sfide chì si scontreranu in u futuru di i moduli bifaciali à doppiu vetru, rivelendu cumu guidanu l'industria fotovoltaica versu una maggiore efficienza, un costu più bassu per kilowattora è una più ampia adattabilità à vari scenarii.

 moduli solari bifaciali-pic

Caratteristiche tecniche principali: Un doppiu saltu in efficienza è affidabilità

U fascino principale di u modulu bifaciale à doppiu vetru stà in a so capacità rivoluzionaria di generazione di energia. À u cuntrariu di i moduli tradiziunali à una sola faccia, u so spinu pò catturà efficacemente a luce riflessa da u terrenu (cum'è a sabbia, a neve, i tetti di culore chjaru o i pavimenti di cimentu), purtendu una generazione di energia supplementaria significativa. Questu hè cunnisciutu in l'industria cum'è "guadagnu à doppia faccia". Attualmente, u rapportu bifaciale (u rapportu trà l'efficienza di generazione di energia nantu à u spinu è quella nantu à a fronte) di i prudutti mainstream generalmente righjunghje l'85% à u 90%. Per esempiu, in ambienti à alta riflessione cum'è i deserti, u guadagnu di u spinu di i cumpunenti pò purtà à un aumentu di u 10%-30% in a generazione generale di energia. Intantu, questu tipu di cumpunente funziona megliu in cundizioni di bassa irradiazione (cum'è i ghjorni di pioggia o a mattina prestu è a sera tardi), cù un guadagnu di putenza di più di u 2%.

L'innuvazione in i materiali è e strutture hè a chjave per sustene una generazione efficiente di energia. E tecnulugie avanzate di e batterie (cum'è TOPCon di tipu N) stanu spinghjendu a putenza di i cumpunenti à cuntinuà à cresce, è i prudutti mainstream sò entrati in a gamma 670-720W. Per riduce a perdita di ombreggiatura frontale è migliurà l'efficienza di a cullezzione di corrente, l'industria hà introduttu disinni senza granu (cum'è a struttura 20BB) è tecnulugie di stampa raffinate (cum'è a serigrafia d'acciaio). À u livellu di l'imballu, a struttura à doppiu vetru (cù vetru sia nantu à a parte anteriore sia nantu à u spinu) offre una prutezzione eccezziunale, mantenendu l'attenuazione di u primu annu di u cumpunente in 1% è u tassu mediu di attenuazione annuale sottu à 0,4%, chì hè assai superiore à i cumpunenti tradiziunali à vetru unicu. Per affruntà a sfida di u grande pesu di i moduli à doppiu vetru (in particulare quelli di grande dimensione), hè emersa una suluzione ligera di backsheet trasparente, chì permette di riduce u pesu di i moduli di dimensione 210 à menu di 25 chilogrammi, alleviendu significativamente e difficultà d'installazione.

L'adattabilità ambientale hè un altru vantaghju maiò di u modulu à doppia faccia à doppiu vetru. A so robusta struttura à doppiu vetru li cunferisce una eccellente resistenza à l'intemperie, resistendu efficacemente à l'attenuazione indotta da l'elettropotenziale (PID), à i forti raggi ultravioletti, à l'impattu di a grandine, à l'alta umidità, à a corrosione da nebbia salina è à e drastiche differenze di temperatura. Stabilendu centrali elettriche di dimostrazione in diverse zone climatiche in u mondu (cum'è zone à fretu intensu, ventu forte, alta temperatura è alta umidità), i pruduttori di cumpunenti verificanu constantemente e so capacità di funziunamentu stabile à longu andà in ambienti estremi.

 

Vantaghji di l'applicazione: Impulsà u miglioramentu ecunomicu di i prughjetti fotovoltaici

U valore di i moduli à doppia faccia in vetru doppiu si riflette infine in a viabilità ecunomica in tuttu u ciclu di vita di u prugettu, in particulare in scenarii d'applicazione specifici:

Centrali elettriche à terra à grande scala: Multiplicatore di ricavi in zone à alta riflessione: In zone desertiche, innevate o di culore chjaru, u guadagnu di retromarcia pò riduce direttamente u costu livellatu di l'elettricità (LCOE) di u prugettu. Per esempiu, in unu di i più grandi prughjetti fotovoltaici in America Latina - a centrale elettrica "Cerrado Solar" di 766 MW in Brasile, u spiegamentu di moduli à doppiu vetru bifacciale ùn solu porta à un aumentu significativu di a generazione di energia, ma si prevede ancu di riduce l'emissioni di diossidu di carbonu di 134.000 tunnellate à l'annu. L'analisi di u mudellu ecunomicu mostra chì in regioni cum'è l'Arabia Saudita, l'adozione di moduli bifaciali avanzati pò riduce l'LCOE di circa u 5% paragunatu à e tecnulugie tradiziunali, risparmiendu ancu i costi di l'equilibriu di u sistema (BOS).

Energia fotovoltaica distribuita: Sfruttà u putenziale di i tetti è di i terreni speciali: Nantu à i tetti industriali è cummerciali, una alta densità di putenza significa installà sistemi di più grande capacità in una zona limitata, riducendu cusì u costu d'installazione unitaria. I calculi mostranu chì in i prughjetti di tetti à grande scala, l'adozione di moduli bifaciali à alta efficienza pò riduce significativamente u costu di l'ingegneria generale (EPC) è aumentà u prufittu netu di u prughjettu. Inoltre, in zone di terreni cumplessi cum'è i siti di cimentu è l'alte altitudini, l'eccellente resistenza à u caricu meccanicu è a resistenza à a differenza di temperatura di i moduli à doppiu vetru li rendenu una scelta affidabile. Alcuni pruduttori anu digià lanciatu prudutti persunalizati è suluzioni d'installazione per ambienti speciali cum'è l'alte altitudini.

Currispundenza cù u novu mercatu di l'energia: Ottimizazione di i rivenuti di u prezzu di l'elettricità: Cù a pupularità crescente di u mecanismu di u prezzu di l'elettricità basatu annantu à u tempu d'usu, u prezzu di l'elettricità currispundente à u piccu tradiziunale di meziornu di a generazione di energia fotovoltaica pò calà. I moduli bifaciali, cù u so altu rapportu bifaciale è l'eccellente capacità di risposta à a luce debule, ponu pruduce più elettricità durante a mattina è a sera quandu i prezzi di l'elettricità sò alti, permettendu à a curva di generazione di energia di currisponde megliu à u periodu di piccu di u prezzu di l'elettricità è cusì aumentendu i rivenuti generali. 

 

Statu di l'applicazione: Penetrazione Globale è Cultivazione di Scene in Profondità

A mappa di l'applicazione di i moduli di vetru doppiu à doppia faccia si stende rapidamente in u mondu sanu:

L'applicazione regiunalizata à grande scala hè diventata mainstream: in e regioni à alta irradiazione è alta riflessione cum'è u desertu di u Mediu Oriente, u desertu di Gobi in a Cina occidentale è l'altipianu latinoamericanu, i moduli bifaciali à doppiu vetru sò diventati a scelta preferita per a custruzione di nuove centrali elettriche à terra à grande scala. Intantu, per e regioni innevate cum'è l'Europa di u Nordu, a caratteristica di altu guadagnu di u spinu di u cumpunente sottu à a riflessione di a neve (finu à u 25%) hè ancu pienamente utilizata.

Emergenu suluzioni persunalizate per scenarii specifichi: L'industria mostra una tendenza di persunalizazione prufonda per ambienti d'applicazione specifichi. Per esempiu, in risposta à u prublema di sabbia è polvere di e centrale elettriche di u desertu, alcuni cumpunenti sò stati cuncipiti cù strutture superficiali speciali per riduce l'accumulazione di polvere, riduce a frequenza di pulizia è i costi di funziunamentu è manutenzione; In u prughjettu cumplementare agro-fotovoltaicu, u modulu bifacciale trasmittente di luce hè utilizatu nantu à u tettu di a serra per ottene a sinergia trà a generazione di energia è a pruduzzione agricula. Per ambienti marini o custieri difficili, sò stati sviluppati cumpunenti à doppiu vetru cù una resistenza à a corrosione più forte.

 

Prospettive future: Innuvazione cuntinua è affrontamentu di e sfide

U sviluppu futuru di i moduli di vetru doppiu à doppia faccia hè pienu di vitalità, ma hà ancu bisognu di affruntà direttamente e sfide:

L'efficienza cuntinueghja à cresce: e tecnulugie di tipu N rapprisentate da TOPCon sò attualmente a forza principale per migliurà l'efficienza di i moduli bifaciali. A tecnulugia di e cellule tandem perovskite/siliciu cristallinu, più disruptive, hà dimustratu un putenziale di efficienza di cunversione di più di 34% in u laburatoriu è si prevede chì diventerà a chjave per u saltu di efficienza di a prossima generazione di moduli bifaciali. Intantu, un rapportu bifaciale superiore à 90% aumenterà ulteriormente u cuntributu di generazione di energia da u latu oppostu.

Aghjustamentu dinamicu di u mudellu di u mercatu: A quota di mercatu attuale di i moduli bifaciali hè in continua crescita, ma puderia affruntà cambiamenti strutturali in u futuru. À misura chì i moduli à vetru unicu maturanu in tecnulugie leggere è di cuntrollu di i costi (cum'è i prucessi LECO per migliurà a resistenza à l'acqua è l'usu di materiali di imballaggio più rentabili), si prevede chì a so quota in u mercatu di i tetti distribuiti aumenterà. I moduli bifaciali à doppiu vetru continueranu à cunsulidà a so pusizione dominante in e centrale elettriche à terra, in particulare in scenarii di alta riflessione.

Sfide principali da risolve:

Equilibriu trà pesu è costu: L'aumentu di pesu purtatu da a struttura à doppiu vetru (circa 30%) hè u principale ostaculu à a so applicazione à grande scala in i tetti. I fogli di supportu trasparenti anu ampie prospettive cum'è alternativa ligera, ma a so resistenza à l'intemperie à longu andà (più di 25 anni), a resistenza à i raggi UV è a resistenza à l'acqua devenu ancu esse verificate da più dati empirichi esterni.

Adattabilità di u sistema: A pupularizazione di cumpunenti di grande dimensione è di alta putenza richiede l'aghjurnamentu simultaneu di l'equipaggiamenti di supportu cum'è i sistemi di staffe è l'inverter, ciò chì aumenta a cumplessità di a cuncepzione di u sistema è u costu d'investimentu iniziale, è richiede una ottimizazione collaborativa in tutta a catena industriale.


Data di publicazione: 18 di ghjugnu di u 2025